TERSİNE DÜNYA


Çocukken dünyanın yuvarlak olduğunu öğrendiğimde öğretmenime, “O zaman neden dünyanın alt kısmında kalanlar aşağıya düşmüyor?” diye sormuştum.  “Böyle saçma sorular sormayın” diye de cevap almıştım. O zamandan beri sorduğum soruların saçma olmamasına özen göstermişimdir. Çünkü başkasına saçma gelen bir şey bana doğru, bana doğru gelen bir şey ise başkasına saçma gelebilir. Bu farkındalığı bana ilkokul düzeyinde kazandıran öğretmenine teşekkürlerimi bir borç bilirim.

İnsanların yaşantılarına baktığımızda, neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlamakta zorlanmıyor musunuz? Mutlak doğrular, kurallar, yanlışlar, eleştiriler kime göre neye göre değişiyor? Bir ailede aile büyüğünün yanında uzanmak saygısızlıkken, başka bir aile de hiç önemsenmeyen bir detay haline gelebiliyor. Sigara içmek çoğu ailede özellikle büyüklerden saklanması gereken bir şeyken, bazılarında çocuğuna “Hadi kahvenin yanında bir sigara yak da içelim” denmesi de gayet normal.  




O zaman normal ne demek? 

 
Zaman zaman normal olup olmadığımı düşünüyorum ve çoğu zaman da kendime verdiğim cevap hoşuma gidiyor. Çünkü evet, ben normal değilim ve normal olmayı da sevmiyorum.  Bunu sevmediğim gibi, anormal olmayı da sevmiyorum. Hayatımda ki filtreleri insanların çoğunun yaptığı davranışlara göre değil de akıl, kalp, vicdan, merhamet, mantık süzgecinden geçirerek oluşturmaya çalışmak bana daha doğru geliyor. 
 

İnsanlarla aynı şeyleri yapmıyor olmam, akışa kapılmıyor ya da aynı yöne bakmıyor olmam çoğu zaman en yakınlarımı bile rahatsız ediyor. Ama buna rağmen beni içten içe takdir ettiklerini de hissedebiliyorum. Çünkü ben dünyanın altında kalanlar gibi, baş aşağı durmama rağmen düşmemek için mücadele ediyorum ve bunu onlar da çok iyi biliyorlar. 

 
Etrafıma bakıyorum, anormalin normalleştiğini görüyorum. Sonra irdeliyorum. Neden insan sadece kendisini düşünerek böyle davranır? Yemek yerken, kıyafetini seçerken, karşısındaki ile konuşurken… Bunun da sebebini şöyle açıklayabilirim ki; insan çok düşünmeden işine geleni yapmak ister. Çok kurcalamıyorum ki yanlış yaptığımı fark etmeyeyim. Sonra bir bakıyorum yaptığım yanlış davranışlar o kadar birikmiş ki, ben bu işin içinden nasıl çıkacağım dediğim seviyeye gelmişim. E ne oldu şimdi? Dünyam alt üst oldu…
 

Hani dünyam alt-üst oldu dediklerinde, “Altının üstünden daha iyi olduğunu bilemezsin” derler ya, ben bizzat oradan bildiriyorum ve iddiayı arttırıyorum. Altı üstünden daha iyi olmakla beraber, üstün olma sebebi altının da olmasıdır. Çünkü bu hayatta her şey zıddını var eder. Zıddına nasıl baktığımız da bizim elimizde. Ders çıkarmak için mi bakıyoruz yoksa şikayet etmek için mi?
 
Hiçbir şey yolunda gitmiyor deriz ancak bir şeyler yolunda gitmediğinde ters yönde olduğumuz hiç aklımıza gelmez. Halbuki, işin şifası tersindedir. Bak ne güzel kendi ağzımız ile söylüyoruz. Yolunda değil, yani ters yönde..! Ancak nedense aklımıza diğer yöne dönüp yürümek bir türlü gelmez. Hiç kendimizin ters yönde olduğunu bilmek ya da düşünmek istemeyiz.  Halbuki yapılacak tek şey geriye dönüp yürümektir. İşin gizemi de buradadır aslında, işin gerçek çözümü… Ama insan bir türlü anlamak istemez bunu. Nefsine ters gelir.

 


Doğruyu yanlışı, güzeli çirkini anlamak için de her birinin zıddını bilmemiz gerekmiyor mu?Hayatta dezavantaj olarak gördüğümüz şeyler olmasa avantajlarımızı nasıl anlayabilirdik ki... Oysaki hayatın kuralları belli. Bana dezavantaj gibi görünen de bile bana bir avantaj var. Benim yanılma olasılığım varken, hayatın kurallarında yanılma yok. Hem hayatın kurallarına taarruzda bulunmak, değirmenlere savaş açmak gibi değil midir? Bu savaşı başlatan dezavantajlıdır aslında… Hal böyleyken, dünyanın altında durmak zaten yeterince zorken bir de donkişotluk yapmaya ne gerek var..? 

 



Deneyimsel Tasarım Öğretisi, geçmiş deneyimlerle bugünümüzü 
ve yarınımızı tasarlamamızı sağlayan bir gerçeklik ilmidir. 
Bireylerin problemlerini doğru tespit edebilmeleri ve çözüme 
ulaşabilmeleri için stratejiler sunar.
 

Kim Kimdirİlişkide Ustalık”Başarı Psikolojisi programlarıyla 

mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara 

hedeflerine ulaştıracak yöntemler gösterir.


  

 

 

 

Yorum Gönder

42 Yorumlar

  1. Herkesin normali kendine normalse o zaman normal gerçekte ne?
    Irdelememize sebep oluşturduğunuz için teşekkür ederim 🌸
    Elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. İnsanlar hayatın verdiği dezavantajında boğulduğu için avantajlarını farkedemeyebiliyorlar.
    Oysa oradaki olumsuz görünen olumluyu farkedince işin sırrını çözebiliyor.
    Kaleminize sağlık farkındalık uyandiran bir yazı olmuş.😌

    YanıtlaSil
  3. "Halbuki, işin şifası tersindedir." şu cümle neler anlatıyor... Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Hepimiz bir dönem bir yerlerde Dön Kişotluğa yeltendik, yelteniyoruz... Çok güzel bir yazı emeğinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  5. Normallerin Ce anormallerin yer değiştiği bu dünyada hep gerçek normalleri bulmak duası ile, ellerinize sağlık…

    YanıtlaSil
  6. İnsanın şifası isteklerinin zıddına hareket etmektedir.. o yüzden canımız her yandığında aslında bir miktar şifalanmış oluyoruz.. Emeğinize sağlık çok güzel detaylı bir yazı olmuş 🌸

    YanıtlaSil
  7. Özlem Sunarel11 Temmuz 2024 15:17

    İşin şifası nefsin tersindedir. Günün mottosu bence💐 Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Ne anlamlı ne güzel yasalar gerçekler paylaşılmış 🏵️

    YanıtlaSil
  9. Kişiye , kültüre göre Doğrular, yanlışlar, iyiler, kötüler hepsi göreceli ancak gerçek değişmez. Mühim olan gerçeğe hakim olmak

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle bana her dezavantaj gibi görünen de bile bana bir avantaj var... kaleminize saglik guzel yazi olmuş..

    YanıtlaSil
  11. Bayıldım hocam 😊kaleminize,yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Hayatta önemli olan doğru ve güzel algılayıp gerçeğe göre yaşayabilmek… ellerinize emeğinize sağlık 🌸❤️

    YanıtlaSil
  13. Hep korkarız hayatımız alt üst olacak diye kim bilir belki altı üstünden daha hayırlıdır kaleminize sağlık hocam çok

    YanıtlaSil
  14. Gerçekler normalleşen yanlışlar ile yer değiştirmiş maalesef kaleminize sağlık hocam

    YanıtlaSil
  15. Doğrunun yanlışın kişiye göre değişmemesi ve zıtlıklardaki gerçeklik çok güzel ifade edilmiş. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  17. Dünya algısı… hakikatte anormal olan, normal oldu. Doğru yapma gayreti içinde olanlar da “anormal” oldu. Bir bakmışsın topluma göre farklısın, yalnızsın hatta kabul görmüyorsun, egoya ters gelir ama en olman gereken nokta orasıdır. Dalganın tersine yüzsen de varacağımız hedef belli, bir kere karıştık diye o akan suya, geri dönmeyecek miyiz? Tersine yüzüp de hedefine varabilene ne mutlu:)

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel ve anlamlı bir yazı olmuş 🌼 Doğruyu, yanlışı, güzeli, çirkini ayırd edebilmenin ne kadar önemli olduğunu anlıyoruz.. hayatımızdaki etkisi çok muazzam 🌿🌿

    YanıtlaSil
  19. Fayda vermesi temas etmesi temennisiyle.. elinize sağlık🌺

    YanıtlaSil
  20. Emeğinize sağlık çok önemli nokta atışları olan bir yazı olmuş🌸

    YanıtlaSil
  21. Emeğinize sağlık güzel bir yazı olmuş🪷

    YanıtlaSil
  22. Normal ne, gerçek ne, olması gereken ne?…

    YanıtlaSil
  23. Bazen bi zorlukla karşılaştığımda hayatı çok sorgularım. Kendi fikirlerimizle bile çelişiyorken aslında aile, arkadaş, çevreye göre bile aslında doğru bulduğumuz yolda yanlış yorumlarını alabiliriz. Önemli olanın kime göre neye göre olduğudur. Hayatın herkese göre biçtiği, her bedene göre diktiği bir kıyafet vardır. Bu farkındalığın herkeste olması gerekiyor. Güzel bir yazı olmuş, elinize emeğinize sağlık.🙏

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel bir yazı kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  25. Hiçbir şey yolunda gitmiyor deriz ancak bir şeyler yolunda gitmediğinde ters yönde olduğumuz hiç aklımıza gelmez 🤦‍♀️.

    YanıtlaSil
  26. Dualite dünyasında hersey zittiyla öğreti oluyor...Ogretilerimize verdiğimiz tepkilerde sınavımızin sonucunu oluşturuyor..Dediğiniz gibi alti olmasaydı üstü zate olmazdı...Tebrik ederim...

    YanıtlaSil
  27. Hayatımda ki filtreleri insanların çoğunun yaptığı davranışlara göre değil de akıl, kalp, vicdan, merhamet, mantık süzgecinden geçirerek oluşturmaya çalışmak bana daha doğru geliyor." işte doğru kapıdan girmek bu olsa gerek, elinizde sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  28. Kaleminize sağlık. Çok güzel bir anlatım olmuş. Hayati tepe taklak olmuş biri olarak anlatmak istedikleriniz tam da benim hislerime tercüman oldu. Hep iyiye, güzele ve gelişime odaklanalım. İfade ettiğiniz gibi filtrelerimiz kendi normalimizi ya da anormalimizi belirleyecek. Teşekkürler. Sevgiler 💐🩵

    YanıtlaSil
  29. Işin şifası zıttında ❣️

    YanıtlaSil
  30. Evet hayatın kuralları... Yer Gök arasında geçerli olan kurallar yasalar kanunlar. Bu kanunları yeri ve göğün yaratıcısı koyduğu için bu kanunlar adam seçmez,
    Doğaçlama yapmaz,
    Hadi canım bu sefer de böyle oluversin demez,
    Torpil geçmez,
    Adam kayırmaz,
    Dün neyse bugün de aynı gelecekte de aynısı olacak,
    Tüm mekanlarda ve tüm konularda geçerli oldu oluyor, olacak...
    Somut kanunlarda olduğu gibi soyut kanunlarda da böyle... İşte bu soyut yasaları deşifre eden deneyimsel tasarım öğretisine çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  31. Hayatta dezavantaj olarak gördüğümüz şeyler olmasa avantajlarımızı nasıl anlayabilirdik ki...

    YanıtlaSil
  32. tuğçe doğan15 Eylül 2024 15:55

    Tersine dönen hayatları düzeltebilme çabasıyla..

    YanıtlaSil
  33. Yazınız için teşekkürler. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  34. Tuğçeciğim ellerine, aklına, duygularına sağlık,çok güzel bir yazı olmuş...Herkesin bir doğrusu vardır ancak doğru bilgi tektir, bizler o doğru olana yonelmeli ve ona evrilmeliyiz.Değişim ve gelişimden korkmamalıyız.

    YanıtlaSil
  35. Tam da ihtiyacım olan bu yazı için Tuğçe arkadaşıma teşekkürler .

    YanıtlaSil
  36. Panzehirin zehirde saklı olduğu gibi…Yüreğinize,kaleminize sağlık .

    YanıtlaSil
  37. Her insanın kendi doğruları ve yanlışları var.işki genel olan doğruları uygulamak.yanlışlardan uzak durmak için mücadele etmeliyiz.

    YanıtlaSil
  38. Evet dünya tersine ama biz ileriye doğru bakmalı ve doğruları, yanlışları hayatımızda iyi uygulamalıyız.

    YanıtlaSil
  39. Evet dünya tersine ama biz ileriye doğru bakmalı ve doğruları, yanlışları hayatımızda iyi uygulamalıyız.

    YanıtlaSil
  40. Elinize , emeğinize sağlık ♥️

    YanıtlaSil
  41. Çünkü bu hayatta her şey zıddını var eder. Zıddına nasıl baktığımız da bizim elimizde. Ders çıkarmak için mi bakıyoruz yoksa şikayet etmek için mi?

    YanıtlaSil