BEN KİMİM?

Kendime yalan söyledim.

İnsan kendine yalan söyler mi hiç?

Kendisine dürüst olmazsa nasıl güvenir yargılarına?

Nasıl emin olabilir yanlışı doğrudan ayırt edebildiğinden?

Nasıl bilebilir doğru olanı seçip seçemeyeceğini?

Nasıl güvenebilir kendisine?

Nasıl yaşayabilir bir ömür güvenmediği biriyle?



İnsanın en zor yüzleştiği kişi kendisidir.

Dışarıyı çok net görür ama kendisi söz konusu olunca aynalar bile yetmez görmesine.

Belki de görmek istemediği, yüzleşmek istemediği için.

Problemlerinden, problemlerinin gerçek sebeplerinden ve gerçek çözümden, nihayetinde de kendinden kaçar.

İnsan neden kaçar kendinden?

İnsan neden yüzleşemez kendisiyle?

 

İnsan neden bu kadar zorlanır kendi gerçeğine tanıklık etmekte?

Problemlere sebep olan hep dış dünya olabilir mi gerçekten?

Hep başkasının hatası, başkasının düşüncesizliği başkasının yetersizliği mi sebep olur karşılaştığımız zorluklara?

Öyleyse eğer, o problemleri çözecek olan da bizim dışımızda herkestir, dış dünyadır.

Söz sahibi olmadığımız, kontrol edemediğimiz bir dünyadır orası.

Öyleyse insanın kendi problemleri hakkında hiç söz hakkı yoktur.

İnsan o problemleri istese de çözemez o zaman.

O problemler durdukları yerde sadece büyürler.



Oysa insana çözüm becerisi verilmiştir.

Problemler insanlara zorluk olsun diye değil, çözdüğünde dününe göre daha iyi olması için karşısına çıkar.

Çözüm insanın kendi elindedir.

Çözüm yolundaki ilk adım ise  problemi kabul etmek ve problemin gerçek sebebini görebilmektir.

Ancak kendinden bile kaçıyorken insan, içinde saklı olan çözüme nasıl ulaşır?

 

İnsan neden kaçar kendinden?

Görmekten korktuğu, yüzleşmekten korktuğu şey nedir?

Gerçekte kim olduğunu görmek mi?

Hayatın bize verdiği roller içinde hiç olmadığımız bir insan gibi davranıyoruz.

Çok iyi anne, çok iyi eş, çok iyi arkadaş, çok iyi bir kariyer sahibi, çok iyi bir insan…

Biz ne söylersek söyleyelim kendimize, zihin gerçeği bilir.

İnsan kendisine ait olduğuna emin olduğu, bir parçası olduğunu bildiği şeyi durduk yere kaybetmekten korkmaz.

Kolum benim kolum, gözüm benim gözüm.

Biri “Bu kol senin değil.” dese, “Deli herhalde” diye düşünürüz.

Benim bir parçam olduğuna emin olduğum şeyleri kaybetmekten korkmuyorsam,

Neden bu sıfatları kaybetmekten korkuyorum?

 

Tutup da insanın kendisine şunları söylemesi hiç kolay değil:

Yok, ben o görünen ben değilim aslında.

Kimseye değil, kendime yalan söyledim.

Ben o kadar güçlü değilim.

Ben dimdik tek başıma ayakta değilim.

Ben her şeyin altından tek başıma kalkamam.

 

Ben dedikçe güzel şeyler söylemek istiyor insan.

İnsanın bunca zaman kendisine yalan söylediğini kabul etmesi kolay mı?

Heyecanına, o anki telaşına kapılıp hata ettiğini söyleyebilmesi…

Kendine dürüst olabilmek…

Kendini olmak istediği kişi olarak değil de olduğu gibi kabul edebilmek kolay olur mu hiç?

Peki ya ben kimim o zaman?


  

Ben kimim?

Ben küçücük bir zerreyim…


Gücüm bana verilen kadar.

O kadar da güçlü değilim.

Marifetim gücümün yettiği kadar.

O kadar da marifetli değilim.

 

Ben kimim?

Ben ölümlüyüm…

Ecel gelene kadar nefes alışverişim.

 

Ben kimim?

Ben unutkanım…

Bana hatırlatan var.

 

Ben kimim?

Ben muhtacım.

Benim ihtiyacımı gideren var.

Rızkı veren var.

 

Ben kimim?

En iyisi olmaya çalışan mı?

En iyisi değil, iyilerden olmaya çalışanım.

 

Benden iyisi var.

Benden güçlüsü var.

Benden büyüğü var.

Sonuçları veren var.

 

En büyük olan var.

En güçlüsü var.

En ümit veren var.

Enlerin eni olan var.

Rabbim var.

 

Peki, ben kimim?

Ben küçücük bir zerreyim.



Benden milyonlarca var ama ben eşsizim.

Hem çokum, hem tekim.

Ben özelim.

Ama her milyon da özel.

Hem özel hem herkes gibiyim.

 

Peki ben kimim?

Ben milyarlarca insan için aynı olan, Rabbim için özel olan,

 O’nun kuluyum.



Deneyimsel Tasarım Öğretisi, geçmiş deneyimlerle bugünümüzü 
ve yarınımızı tasarlamamızı sağlayan bir gerçeklik ilmidir. 
Bireylerin problemlerini doğru tespit edebilmeleri ve çözüme 
ulaşabilmeleri için stratejiler sunar.
 

Kim Kimdirİlişkide Ustalık”Başarı Psikolojisi programlarıyla 

mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara 

hedeflerine ulaştıracak yöntemler gösterir.




 



Yorum Gönder

26 Yorumlar

  1. Kendimize ayna tutmamızı sağlayan güzle bir yazı… kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ben kimim gerçekten yüzleşecek cesaretim var mı? Hem çok değerliyim hem de aciz bir kulum çok şükür bunun farkında olmak ne kadar güzel ve özel. Emeği geçenlerden Allah razı olsun çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Kendine dürüst olunca insan, hedefine de kolay ulaşıyor… kendimizi tanıyabilmek ümidiyle… kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  5. Peki, ben kimim?
    Ben küçücük bir zerreyim...

    YanıtlaSil
  6. Özlem sunarel16 Mayıs 2024 20:50

    Gerçekten düşündürücü çok güzel bir yazıydı. Sadece Rabbine samimi kul olmak. Askında bütün mesele bu. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Ben küçücük bir zerreyim... Kendini tanımak ne rahatlatıcı bir süreç...

    YanıtlaSil
  8. Rabbimizin özel kullarından olmak ümidiyle…Çok güzel bir yazı olmuş. Emeklerinize sağlık🌷🌷

    YanıtlaSil
  9. Müthiş bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık. Bilinç açan ve deyim yerindeyse insana haddini bildiren bir yazı olmuş. Teşekkürler 🌿

    YanıtlaSil
  10. Benden çok var ama ben eşsizim... Benim sevdiklerimle onun sevdikleri farklı... Hepimiz aynı olsak nasıl olurdu yaşam?... Her detayı ayrı güzel çok hoş bir yazı olmuş kalbinize sağlık 🩷🌱

    YanıtlaSil
  11. İnsanın aslında kendinin kim olduğunu anlaması gerektiğini anlatan güzel ve faydalı bir yazı. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Kaleminize sağlık çok güzel bir yazı olmuş🌸

    YanıtlaSil
  13. Kendine dürüst olmanın ne kadar zor olduğunu bir kez daha anlamamızı sağladı yazı. Teşekkür ederim 🌷

    YanıtlaSil
  14. İnsanın kendisiyle yüzleşecebileceği çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık 😊💕

    YanıtlaSil
  15. Kimliğini bulanlardan olmamız dileğiyle🌺
    Emeği geçenlerin bedelleri bereketli olsun🌿

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel yazılmış ellerinize sağlık, benim kim olduğumu bana anlatmışsınız. Ben aciz, ben muhtaç ama özel, rabbi için özel bir kulum. Çok begendim

    YanıtlaSil
  17. En iyi değil iyilerden olmaya çalışan kişi olabilmek... İnsanın kendi ile samimi ilişki kurması... Çok kıymetli bir yazı emeğinize sağlık 🌻

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel yazmışsınız ellerinize sağlık aslında insan ne olduğunu biliyor ama bunu kendine itiraf etmek zor geliyor insana

    YanıtlaSil
  19. Ben kulum, peki nasıl bir kul?
    Güzel bir ayna yazısı olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Kendime bakmak hiç yapamadığım ama en çok yapmam gereken
    Elinize sağlık 🪷

    YanıtlaSil
  21. Rabbimizin özel kullarından olmak duasıyla kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Milyarlarca insan için aynı olan, Rabbi için özel olan…

    Emeğinize sağlık ☘️

    YanıtlaSil
  23. İnsanın en zor yüzleştiği kişi kendisidir.

    YanıtlaSil
  24. Çok ihtiyaç duyduğum bir anda buldu bu yazı beni... Teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil